09. apr 2020.

Обавештење о процедури издавања потврда за кретање у време важења забране кретања

Obaveštavamo sugrađane da će Gradska opština Savski venac, na osnovu instrukcije Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, primati i obrađivati zahteve lica za dozvolu kretanja u vreme važenja zabrane kretanja, kao i da će u skladu sa dozvolom nadležnih organa izdavati potvrde onima koji imaju opravdane i hitne razloge za kretanje u vreme važenja zabrane. Zahtevi za koje se utvrdi da su opravdani, hitni i da sadrže potrebnu dokumentaciju i podatke, prosleđuju se najkasnije do 12 časova Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, kako bi bili obrađeni istog dana, a dalje se prosleđuju na odobrenje Ministarstvu unutrašnjih poslova.

Zahtevi za izdavanje potvrde o dozvoli kretanja u vreme važenja zabrane kretanja, podnose se Gradskoj opštini Savski venac prema prebivalištu lica za koje se traži dozvola za kretanje, i to za sledeće kategorije lica:

-          za lica kojima je potrebna pomoć u vidu usluge socijalne zaštite – pravna lica koja obavljaju uslugu pomoći u kući

-          za fizička lica koja pružaju usluge pomoći licu kojem je potrebna, a koja je neposredno ugovorena između dve osobe

-          za lica koja pružaju uslugu socijalne zaštite - personalni asistent

-          za roditelje kojima je pravosnažnom sudskom presudom regulisano viđanje sa detetom (konkretno, preuzimanje i vraćanje deteta od drugog roditelja) u terminima koji ulaze u vreme trajanja zabrane kretanja

Zahtevi i dokumenta, kojima se dokazuje opravdanost podnetog zahteva, dostavljaju se preko portala e-uprava ili putem mejla na:

jovanovicv@savskivenac.rs

miljkovicv@savskivenac.rs

Fizička lica kojima je potrebna potvrda za kretanje u vreme važenja zabrane kretanja, uz dokumenta kojima se dokazuje opravdanost podnetog zahteva, u zahtevu navode: ime, prezime, JMBG, za strance evidencioni broj, razlog zbog kog je potrebno kretanje (npr. pomoć u kući, gerontodomaćica...), tačnu relaciju kretanja, datum i vremensko razdoblje, kontakt telefon. Ako je razlog za potrebno kretanje dogovor o pružanju nege između dva fizička lica, potrebno je upisati i lične podatke tog drugog lica. Dokumenta kojima se dokazuje opravdanost podnetog zahteva (očitana lična karta oba lica, lekarska dokumentacija, dokaz o srodstvu, ugovor o pomoći u kući i sl.), dostavljaju se kao skenirana dokumenta u prilogu zahteva.

Pravna lica koja pružaju usluge socijalne zaštite, kojima je potrebna potvrda za kretanje zaposlenih u vreme zabrane kretanja, uz dokumenta kojima se dokazuje opravdanost podnetog zahteva, u zahtevu navode: naziv firme, PIB, ime, prezime, JMBG, za strance evidencioni broj i radno mesto lica za koje traže odobrenje za kretanje, odgovorno lice firme ili institucije, kontakt telefon odgovornog lica u firmi, mesto rada odnosno relaciju na kojoj se traži dozvola za kretanje i tačno vreme u kome se traži dozvola. Pravna lica koja pružaju usluge socijalne zaštite zahtev podnose kao skenirani dokument potpisan od strane odgovornog lica.

Podnošenjem zahteva podnosilac garantuje tačnost i istinitost dostavljenih podataka i priložene dokumentacije, kao i celishodnost i opravdanost podnetog zahteva. Zahtev se podnosi u slobodnoj formi, a pored navedenih podataka treba da sadrži izjavu o saglasnosti za obradu ličnih podataka. 

Nakon dobijanja dozvole od Ministarstva unutrašnjih poslova, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja o tome obaveštava opštinu, koja zatim obaveštava lice koje je podnelo zahtev i izdaje mu potvrdu.

Potvrda je dokaz da lice ima dozvolu za kretanje u određenom terminu i za određene potrebe, a zloupotreba u vezi sa korišćenjem potvrde može biti predmet sankcionisanja u skladu sa zakonom.

NAPOMENA: Uputstvo o načinu podnošenja zahteva za kretanje u vreme zabrane kretanja za PRIVREDNE SUBJEKTE i njihove zaposlene možete pogledati OVDE