06. мар 2017.

ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПРИЈАВА ИНТЕРНО РАСЕЉЕНИХ ЛИЦА

На основу члана 9. и члана 10. став 5. Одлуке Скупштине града Београда број: 5- 80/16-С од 8. фебруара 2016. године. о начину реализације помоћи за побољшање услова становања интерно расељених лица на територији града Београда („Службени лист града Београда" број 4/16 и 126/16), члана 5. став 2. и члана 6. став 1. Уговора о сарадњи за доделу средстава намењених стварању и/или побољшању услова становања интерно расељених лица која бораве у неформалним колективним центрима. кроз помоћ при куповини сеоске куће са окућницом, бр. Х1Х-08-401.1-150/16 од 9. новембра 2016. године. закљученим између Града Београда, Секретаријата за социјалну заштиту и Комесаријата за избеглице и миграције Републике Србије и Решења Градоначелника града Београда број: 020-202/17-Г од 17. јануара 2017. године, о образовању Комисије за избор корисника помоћи за доделу средстава намењених и/или побољшању услова становања интерно расељених лица која бораве у неформалним колективним центрима, кроз помоћ при куповини сеоске куће са окућницом ( у даљем тексту: Комисија). дана 6. марта 2017. године. Комисија, објављује

                                                  ЈАВНИ ПОЗИВ
 

За подношење пријава интерно расељених лица којима је неопходна помоћ при куповини сеоске куће са окућницом и додатна помоћ намењена за грађевински материјал за иоправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом, у циљу стварања и/или побољшања њихових услова становања, а која бораве у неформалном колективном центру „Црнотравац", ул. Рашка бб, градска општина Савски венац

                                           I Предмет Јавног позива

Предмет Јавног позива је помоћ интерно расељеним лицима док су у расељеништву, која бораве у неформалном колективном центру „Црнотравац“, ул. Рашка бб, градска општина Савски венац, укључујући чланове њиховог породичног домаћинства, при куповини сеоске куће са окућницом и додатна помоћ намењена за грађевински материјал за поправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом, у циљу стварања и/или побољшања услова становања.

Помоћ се одобрава за куповину сеоске куће са окућницом у износу који не може бити већи од РСД 1.330.000,00 (једанмилионтристотинетридесетхиљададинара) по породичном домаћинству корисника, и то: РСД 1.150.000,00 (једанмилионстопедесетхиљададинара) за помоћ при куповини сеоске куће са окућницом и РСД 180.000,00 (стоосамдесетхиљададинара) са обрачунатим ПДВ-ом за додатну помоћ намењену за грађевински материјал за поправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом.

Корисник за куповину може предложити сеоску кућу са окућницом која се налази на територији Републике Србије.

Изабрани корисник може додатно да учествује сопственим средствима у реализацији помоћи при куповини сеоске куће са окућницом за решавање стамбених

10)    да сеоска кућа са окућницом којом Подносилац пријаве подноси Пријаву на Јавни позив испуњава основне услове за живот и становање и да су предметна сеоска кућа и земљиште на којој се иста налази уписани у катастру непокретности на име продавца и без терета;

11)    да је сеоска кућа за коју Подносилац пријаве подноси Пријаву на Јавни позив уписана у катастру непокретности као:
-непокретност која је преузета из земљишних књига или 
-непокретност изграђена пре доношења прописа о изградњи или 
-непокретност изграђена са грађевинском дозволом за коју је издата употребна дозвола
-непокретност уписана по Закону о озакоњењу објекта или
-да је предметна сеоска кућа у поступку легализације. односно озакоњења који још није завршен, а да је на земљишту на коме се налази сеоска кућа за коју Подносилац пријаве подноси Пријаву на Јавни позив дозвољена индивидуална стамбена градња. 
Поступак легализације, односно озакоњења из става 1. тачке 10) мора бити завршен најкасније до доношења Одлуке о избору корисника (у даљем тексту: Одлука).

12)    да подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства наведени у Пријави нису у крвном, адоптивном или тазбинском сродству са продавцем предметне непокретности.

                                           IV Мерила за избор корисника

Ред првенства за избор Корисника утврђује се на основу броја бодова које Корисник као подносилац пријаве и чланови његовог домаћинства остваре, а према следећим мерилима:

1) број чланова породичног домаћинства: по члану породичног домаћинства - 10 бодова; максималан број бодова који се може добити на основу овог мерила износи - 50 бодова.

2)    број малолетне деце у породичном домаћинству:
      (1)    породично домаћинство до двоје малолетне деце - 10 бодова;
     (2)    породично домаћинство са троје или више малолетне деце - 20 бодова;

3) број малолетне деце или деце на редовном школовању у једнородитељском породичном домаћинству:
      (1)    домаћинство са једним дететом - 10 бодова;
      (2)    домаћинство са двоје деце - 20 бодова;
      (3)    домаћинство са троје или више деце - 30 бодова;

4)    породично домаћинство са дететом са инвалидитетом или сметњама у развоју: по породичном домаћинству - 20 бодова;

Ако два или више подносилаца пријаве имају исти број бодова, предност ће имати подносилац пријаве који:

1)    има већи број малолетне деце;
2)    има већи број чланова породичног домаћинства;
3)    има трудну жену у породичном домаћинству;
4)    дуже борави на подручју града Београда;
5)    има мање приходе по члану породичног домаћинства.

                                           VI Пријава на Јавни позив

Корисник као подносилац пријаве на Јавни позив за себе и чланове породичног домаћинства доставља следећу документацију:

1)    уредно попуњен и потписан образац Пријаве;
2)    фотокопију легитимације интерно расељеног лица (обавезно за подносиоца пријаве, а за остале чланове породичног домаћинства ако су евидентирани као интерно расељено лице);
3)    фотокопију личне карте, очитане личне карте ако је у питању биометријска лична карта са чипом, за све чланове породичног домаћинства са 16 и више година, а за млађе од 16 година, извод из матичне књиге рођених;
4)    доказ о стамбеној ситуацији подносиоца захтева и чланова његовог породичног домаћинства - потврда повереника за избеглице градске општине Савски венац да су лица евидентирана да бораве у неформалном колективном центру „Црнотравац", ул. Рашка бб. градска општина Савски венац;
5)    изјаву оверену код надлежног органа да подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства: не поседују непокретност у Републици Србији ван територије АП Косова и Метохије или у другој држави, а којом могу да реше своје стамбено питање; не могу да користе непокретност коју поседују на територији АП Косова и Метохије; нису заменили, обновили или отуђили непокретност на територији АП Косова и Метохије, а којом би могли да безбедно реше своје стамбено питање; да нису корисници другог програма за побољшање услова становања или повратка којим би могли или су решили своје стамбено питање; да нису у крвном, адоптивном или тазбинском сродству са продавцем предметне некретнине;
6)    доказ о приходима:
-    Потврда о незапослености из Националне службе за запошљавање за незапослене чланове породичног домаћинства регистроване у Националној служби за запошљавање; у случају да се ради о незапосленом члану породичног домаћинства који није регистрован код Националне службе за запошљавање, лична изјава оверена код надлежног органа којом се потврђује да је подносилац незапослен и да нема приходе;
-    Уверење о исплаћеној накнади из Националне службе за запошљавање;
-    Потврда послодавца о висини примања у месецу који претходи месецу подношења пријаве на јавни позив - за запослене чланове породичног домаћинства или лична изјава оверена код надлежног органа да подносилац
иста налази и у коме су предметна сеоска кућа и земљиште који су предмет купопродаје уписани без терета, односно у коме је сеоска кућа уписана као:
- непокретност која је преузета из земљишних књига или 
- непокретност изграђена пре доношења прописа о изградњи или 
- непокретност изграђена са грађевинском дозволом за коју је издата употребна дозвола или
- непокретност уписана по Закону о озакоњењу објеката или
16)    потврду надлежног органа о поднетом захтеву за легализапију, односно покренутом поступку озакоњења предметне сеоске куће и уверење надлежног органа да је на земљишту на коме се налази предметна сеоска кућа дозвољена индивидуална стамбена градња (важећа информација о локацији);
17)    Уколико се ради о сеоским кућама које су у време подношења пријава на Јавни позив
у поступку легализације/озакоњења, потребно је, најкасније до доношења Коначне листе, доставити доказ да је поступак легализације/озакоњења завршен:
18)    Потврда надлежне пореске управе о измиреним пореским обавезама које су настале
по основу права својине за предметну сеоску кућу и земљиште који су предмет купопродаје;
19)    Фотокопију личне карте продавца сеоске куће.

Докази из става 1. овог члана подносе се у фотокопији (фотокопије докумената није потребно оверавати), с тим да Комисија може од подносиоца пријаве на јавни позив тражити оригинална документа на увид.

Поред доказа наведених у ставу 1. овог члана, Комисија за избор корисника може од подносиоца пријаве тражити и друге доказе потребне за поступање по пријави на Јавни позив.

Комисија за избор корисника по службеној дужности прибавља уверење о имовном стању из Републичког геодетског завода за подносиоца Пријаве и чланове његовог породичног домаћинства, укључујући и малолетне чланове породичног домаћинства; уверење Одељења за локалну пореску администрацију о томе да ли су подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства, укључујући и малолетне чланове породичног домаћинства обвезници пореза на имовину; информацију да ли се лице налази у евиденцији интерно расељених лица Комесаријата за избеглице и миграције( само за лица за која није достављена фотокопија легитимације интерно расељеног лица); уверење МУП-а о кретању боравишта/пребивалишта за подносиоца и све чланове породичног домаћинства.

Доказе из става 1. овог члана, за потребе поступка у складу са чланом 103. став 1. Закона о општем управном поступку („Службени гласник РС“ број 18/16) (у даљем тексту: ЗУП), прибавиће по службеној дужности Комисија, осим уколико странка у складу са чланом 103. став 3. ЗУП-а изјави да ће у циљу ефикаснијег и економичнијег разматрања своје поднете пријаве на Јавни позив, наведене доказе прибавити сама.

                                          VII Поступак избора корисника

Пријаву поднету након истека рока за подношење пријава из Јавног позива, Комисија неће размаграти, већ ће исту третирати као неблаговремену.

Пријаву у погледу које нису испуњени услови из дела III овог Јавног позива, Комисија не бодује већ ће исту третирати као неосновану.

На основу Коначне листе, Градоначелник града Београда доноси Одлуку о избору корисника. која се доставља лицима на која се Одлука односи.

Одлука о избору корисника помоћи је коначна.

На основу Одлуке градоначелника града Београда, град Београд, власник предметне непокретности - сеоске куће са окућницом и Корисник којем је додељена Помоћ, закључују уговор у писаној форми којим се регулишу међусобна права и обавезе потписника уговора. а у складу са чланом 7. став 1. Уговора средства се уплаћују на текући рачун продавца сеоске куће са окућницом.

Уговором из претходног става се регулишу међусобна права и обавезе, као и да изабрани Корисник Помоћи сеоску кућу са окућницом неће отуђити најмање пет (5) година.

Изабрани корисник и град Београд закључују Уговор о додели грађевинског материјала за поправку или адаптацију предметне сеоске куће са окућницом.

                                      VIII Подношење пријава на Јавни позив

Заинтересована лица подносе пријаве на Јавни позив са потребним доказима Комисији за избор корисника за доделу помоћи, у року од 45 дана од дана објављивања Јавног позива.

Документација се доставља писарници број 8 у приземљу зграде Градске управе града Београда,27. марта 43-45, лично или путем препоручене поште на адресу:

Секретаријат за социјалну заштиту
 27. марта 43-45,
 11000 Београд

Са напоменом: „За јавни позив - Сеоске куће ИРЛ - не отварати", с позивом на број ХIХ-07-404.1-3/2016.

Рок за подношење пријаве са потребним доказима је 20. април 2017. године.

Образац пријаве, обрасци изјава, као и списак потребне документације могу се преузети у приземљу зграде Градске управе града Београда, у улици 27. марта 43-45, у канцеларији број 10, или код повереника градске општине Савски венац. Додатне информације у вези Јавног позива могу се добити путем телефона 011/330-9750, 011/33- 44-625.
 

Текст јавног позива ::..

Списак потребне документације ::..

Пријава на ЈП СД ИРЛ КЦ ::..

Изјава корисника СД ИРЛ КЦ ::..

Изјава продавца СД ИРЛ КЦ ::..