06. mar 2017.

ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПРИЈАВА ИНТЕРНО РАСЕЉЕНИХ ЛИЦА

Na osnovu člana 9. i člana 10. stav 5. Odluke Skupštine grada Beograda broj: 5- 80/16-S od 8. februara 2016. godine. o načinu realizacije pomoći za poboljšanje uslova stanovanja interno raseljenih lica na teritoriji grada Beograda („Službeni list grada Beograda" broj 4/16 i 126/16), člana 5. stav 2. i člana 6. stav 1. Ugovora o saradnji za dodelu sredstava namenjenih stvaranju i/ili poboljšanju uslova stanovanja interno raseljenih lica koja borave u neformalnim kolektivnim centrima. kroz pomoć pri kupovini seoske kuće sa okućnicom, br. H1H-08-401.1-150/16 od 9. novembra 2016. godine. zaključenim između Grada Beograda, Sekretarijata za socijalnu zaštitu i Komesarijata za izbeglice i migracije Republike Srbije i Rešenja Gradonačelnika grada Beograda broj: 020-202/17-G od 17. januara 2017. godine, o obrazovanju Komisije za izbor korisnika pomoći za dodelu sredstava namenjenih i/ili poboljšanju uslova stanovanja interno raseljenih lica koja borave u neformalnim kolektivnim centrima, kroz pomoć pri kupovini seoske kuće sa okućnicom ( u daljem tekstu: Komisija). dana 6. marta 2017. godine. Komisija, objavljuje

                                                  JAVNI POZIV
 

Za podnošenje prijava interno raseljenih lica kojima je neophodna pomoć pri kupovini seoske kuće sa okućnicom i dodatna pomoć namenjena za građevinski materijal za iopravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom, u cilju stvaranja i/ili poboljšanja njihovih uslova stanovanja, a koja borave u neformalnom kolektivnom centru „Crnotravac", ul. Raška bb, gradska opština Savski venac

                                           I Predmet Javnog poziva

Predmet Javnog poziva je pomoć interno raseljenim licima dok su u raseljeništvu, koja borave u neformalnom kolektivnom centru „Crnotravac“, ul. Raška bb, gradska opština Savski venac, uključujući članove njihovog porodičnog domaćinstva, pri kupovini seoske kuće sa okućnicom i dodatna pomoć namenjena za građevinski materijal za popravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom, u cilju stvaranja i/ili poboljšanja uslova stanovanja.

Pomoć se odobrava za kupovinu seoske kuće sa okućnicom u iznosu koji ne može biti veći od RSD 1.330.000,00 (jedanmiliontristotinetridesethiljadadinara) po porodičnom domaćinstvu korisnika, i to: RSD 1.150.000,00 (jedanmilionstopedesethiljadadinara) za pomoć pri kupovini seoske kuće sa okućnicom i RSD 180.000,00 (stoosamdesethiljadadinara) sa obračunatim PDV-om za dodatnu pomoć namenjenu za građevinski materijal za popravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom.

Korisnik za kupovinu može predložiti seosku kuću sa okućnicom koja se nalazi na teritoriji Republike Srbije.

Izabrani korisnik može dodatno da učestvuje sopstvenim sredstvima u realizaciji pomoći pri kupovini seoske kuće sa okućnicom za rešavanje stambenih

10)    da seoska kuća sa okućnicom kojom Podnosilac prijave podnosi Prijavu na Javni poziv ispunjava osnovne uslove za život i stanovanje i da su predmetna seoska kuća i zemljište na kojoj se ista nalazi upisani u katastru nepokretnosti na ime prodavca i bez tereta;

11)    da je seoska kuća za koju Podnosilac prijave podnosi Prijavu na Javni poziv upisana u katastru nepokretnosti kao:
-nepokretnost koja je preuzeta iz zemljišnih knjiga ili 
-nepokretnost izgrađena pre donošenja propisa o izgradnji ili 
-nepokretnost izgrađena sa građevinskom dozvolom za koju je izdata upotrebna dozvola
-nepokretnost upisana po Zakonu o ozakonjenju objekta ili
-da je predmetna seoska kuća u postupku legalizacije. odnosno ozakonjenja koji još nije završen, a da je na zemljištu na kome se nalazi seoska kuća za koju Podnosilac prijave podnosi Prijavu na Javni poziv dozvoljena individualna stambena gradnja. 
Postupak legalizacije, odnosno ozakonjenja iz stava 1. tačke 10) mora biti završen najkasnije do donošenja Odluke o izboru korisnika (u daljem tekstu: Odluka).

12)    da podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva navedeni u Prijavi nisu u krvnom, adoptivnom ili tazbinskom srodstvu sa prodavcem predmetne nepokretnosti.

                                           IV Merila za izbor korisnika

Red prvenstva za izbor Korisnika utvrđuje se na osnovu broja bodova koje Korisnik kao podnosilac prijave i članovi njegovog domaćinstva ostvare, a prema sledećim merilima:

1) broj članova porodičnog domaćinstva: po članu porodičnog domaćinstva - 10 bodova; maksimalan broj bodova koji se može dobiti na osnovu ovog merila iznosi - 50 bodova.

2)    broj maloletne dece u porodičnom domaćinstvu:
      (1)    porodično domaćinstvo do dvoje maloletne dece - 10 bodova;
     (2)    porodično domaćinstvo sa troje ili više maloletne dece - 20 bodova;

3) broj maloletne dece ili dece na redovnom školovanju u jednoroditeljskom porodičnom domaćinstvu:
      (1)    domaćinstvo sa jednim detetom - 10 bodova;
      (2)    domaćinstvo sa dvoje dece - 20 bodova;
      (3)    domaćinstvo sa troje ili više dece - 30 bodova;

4)    porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju: po porodičnom domaćinstvu - 20 bodova;

Ako dva ili više podnosilaca prijave imaju isti broj bodova, prednost će imati podnosilac prijave koji:

1)    ima veći broj maloletne dece;
2)    ima veći broj članova porodičnog domaćinstva;
3)    ima trudnu ženu u porodičnom domaćinstvu;
4)    duže boravi na području grada Beograda;
5)    ima manje prihode po članu porodičnog domaćinstva.

                                           VI Prijava na Javni poziv

Korisnik kao podnosilac prijave na Javni poziv za sebe i članove porodičnog domaćinstva dostavlja sledeću dokumentaciju:

1)    uredno popunjen i potpisan obrazac Prijave;
2)    fotokopiju legitimacije interno raseljenog lica (obavezno za podnosioca prijave, a za ostale članove porodičnog domaćinstva ako su evidentirani kao interno raseljeno lice);
3)    fotokopiju lične karte, očitane lične karte ako je u pitanju biometrijska lična karta sa čipom, za sve članove porodičnog domaćinstva sa 16 i više godina, a za mlađe od 16 godina, izvod iz matične knjige rođenih;
4)    dokaz o stambenoj situaciji podnosioca zahteva i članova njegovog porodičnog domaćinstva - potvrda poverenika za izbeglice gradske opštine Savski venac da su lica evidentirana da borave u neformalnom kolektivnom centru „Crnotravac", ul. Raška bb. gradska opština Savski venac;
5)    izjavu overenu kod nadležnog organa da podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva: ne poseduju nepokretnost u Republici Srbiji van teritorije AP Kosova i Metohije ili u drugoj državi, a kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje; ne mogu da koriste nepokretnost koju poseduju na teritoriji AP Kosova i Metohije; nisu zamenili, obnovili ili otuđili nepokretnost na teritoriji AP Kosova i Metohije, a kojom bi mogli da bezbedno reše svoje stambeno pitanje; da nisu korisnici drugog programa za poboljšanje uslova stanovanja ili povratka kojim bi mogli ili su rešili svoje stambeno pitanje; da nisu u krvnom, adoptivnom ili tazbinskom srodstvu sa prodavcem predmetne nekretnine;
6)    dokaz o prihodima:
-    Potvrda o nezaposlenosti iz Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlene članove porodičnog domaćinstva registrovane u Nacionalnoj službi za zapošljavanje; u slučaju da se radi o nezaposlenom članu porodičnog domaćinstva koji nije registrovan kod Nacionalne službe za zapošljavanje, lična izjava overena kod nadležnog organa kojom se potvrđuje da je podnosilac nezaposlen i da nema prihode;
-    Uverenje o isplaćenoj naknadi iz Nacionalne službe za zapošljavanje;
-    Potvrda poslodavca o visini primanja u mesecu koji prethodi mesecu podnošenja prijave na javni poziv - za zaposlene članove porodičnog domaćinstva ili lična izjava overena kod nadležnog organa da podnosilac
ista nalazi i u kome su predmetna seoska kuća i zemljište koji su predmet kupoprodaje upisani bez tereta, odnosno u kome je seoska kuća upisana kao:
- nepokretnost koja je preuzeta iz zemljišnih knjiga ili 
- nepokretnost izgrađena pre donošenja propisa o izgradnji ili 
- nepokretnost izgrađena sa građevinskom dozvolom za koju je izdata upotrebna dozvola ili
- nepokretnost upisana po Zakonu o ozakonjenju objekata ili
16)    potvrdu nadležnog organa o podnetom zahtevu za legalizapiju, odnosno pokrenutom postupku ozakonjenja predmetne seoske kuće i uverenje nadležnog organa da je na zemljištu na kome se nalazi predmetna seoska kuća dozvoljena individualna stambena gradnja (važeća informacija o lokaciji);
17)    Ukoliko se radi o seoskim kućama koje su u vreme podnošenja prijava na Javni poziv
u postupku legalizacije/ozakonjenja, potrebno je, najkasnije do donošenja Konačne liste, dostaviti dokaz da je postupak legalizacije/ozakonjenja završen:
18)    Potvrda nadležne poreske uprave o izmirenim poreskim obavezama koje su nastale
po osnovu prava svojine za predmetnu seosku kuću i zemljište koji su predmet kupoprodaje;
19)    Fotokopiju lične karte prodavca seoske kuće.

Dokazi iz stava 1. ovog člana podnose se u fotokopiji (fotokopije dokumenata nije potrebno overavati), s tim da Komisija može od podnosioca prijave na javni poziv tražiti originalna dokumenta na uvid.

Pored dokaza navedenih u stavu 1. ovog člana, Komisija za izbor korisnika može od podnosioca prijave tražiti i druge dokaze potrebne za postupanje po prijavi na Javni poziv.

Komisija za izbor korisnika po službenoj dužnosti pribavlja uverenje o imovnom stanju iz Republičkog geodetskog zavoda za podnosioca Prijave i članove njegovog porodičnog domaćinstva, uključujući i maloletne članove porodičnog domaćinstva; uverenje Odeljenja za lokalnu poresku administraciju o tome da li su podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva, uključujući i maloletne članove porodičnog domaćinstva obveznici poreza na imovinu; informaciju da li se lice nalazi u evidenciji interno raseljenih lica Komesarijata za izbeglice i migracije( samo za lica za koja nije dostavljena fotokopija legitimacije interno raseljenog lica); uverenje MUP-a o kretanju boravišta/prebivališta za podnosioca i sve članove porodičnog domaćinstva.

Dokaze iz stava 1. ovog člana, za potrebe postupka u skladu sa članom 103. stav 1. Zakona o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“ broj 18/16) (u daljem tekstu: ZUP), pribaviće po službenoj dužnosti Komisija, osim ukoliko stranka u skladu sa članom 103. stav 3. ZUP-a izjavi da će u cilju efikasnijeg i ekonomičnijeg razmatranja svoje podnete prijave na Javni poziv, navedene dokaze pribaviti sama.

                                          VII Postupak izbora korisnika

Prijavu podnetu nakon isteka roka za podnošenje prijava iz Javnog poziva, Komisija neće razmagrati, već će istu tretirati kao neblagovremenu.

Prijavu u pogledu koje nisu ispunjeni uslovi iz dela III ovog Javnog poziva, Komisija ne boduje već će istu tretirati kao neosnovanu.

Na osnovu Konačne liste, Gradonačelnik grada Beograda donosi Odluku o izboru korisnika. koja se dostavlja licima na koja se Odluka odnosi.

Odluka o izboru korisnika pomoći je konačna.

Na osnovu Odluke gradonačelnika grada Beograda, grad Beograd, vlasnik predmetne nepokretnosti - seoske kuće sa okućnicom i Korisnik kojem je dodeljena Pomoć, zaključuju ugovor u pisanoj formi kojim se regulišu međusobna prava i obaveze potpisnika ugovora. a u skladu sa članom 7. stav 1. Ugovora sredstva se uplaćuju na tekući račun prodavca seoske kuće sa okućnicom.

Ugovorom iz prethodnog stava se regulišu međusobna prava i obaveze, kao i da izabrani Korisnik Pomoći seosku kuću sa okućnicom neće otuđiti najmanje pet (5) godina.

Izabrani korisnik i grad Beograd zaključuju Ugovor o dodeli građevinskog materijala za popravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom.

                                      VIII Podnošenje prijava na Javni poziv

Zainteresovana lica podnose prijave na Javni poziv sa potrebnim dokazima Komisiji za izbor korisnika za dodelu pomoći, u roku od 45 dana od dana objavljivanja Javnog poziva.

Dokumentacija se dostavlja pisarnici broj 8 u prizemlju zgrade Gradske uprave grada Beograda,27. marta 43-45, lično ili putem preporučene pošte na adresu:

Sekretarijat za socijalnu zaštitu
 27. marta 43-45,
 11000 Beograd

Sa napomenom: „Za javni poziv - Seoske kuće IRL - ne otvarati", s pozivom na broj HIH-07-404.1-3/2016.

Rok za podnošenje prijave sa potrebnim dokazima je 20. april 2017. godine.

Obrazac prijave, obrasci izjava, kao i spisak potrebne dokumentacije mogu se preuzeti u prizemlju zgrade Gradske uprave grada Beograda, u ulici 27. marta 43-45, u kancelariji broj 10, ili kod poverenika gradske opštine Savski venac. Dodatne informacije u vezi Javnog poziva mogu se dobiti putem telefona 011/330-9750, 011/33- 44-625.
 

Tekst javnog poziva ::..

Spisak potrebne dokumentacije ::..

Prijava na JP SD IRL KC ::..

Izjava korisnika SD IRL KC ::..

Izjava prodavca SD IRL KC ::..