Од 1. априла могућност ,,Исказивања интересовања за упис деце у основну школу“ електронским путем
Упис деце у први разред основне школе, који традиционално почиње 1. априла, ове године ће, због актуелне ситуације и ванредног стања, почети касније. Уместо уписа, родитељи и други законски заступници ће од среде, 1. априла 2020. године бити у могућности да ступе у контакт са школом у коју желе да упишу своје дете преко нове услуге „Исказивање интересовања за упис у основну школу“ на Порталу еУправа, као и телефонским путем. Ову услугу и упутства за њено коришћење можете пронаћи на следећој адреси https://euprava.gov.rs/usluge/5569
Нову е-услугу заједнички су израдили тимови Кабинета председника Владе, Министарства просвете, науке и технолошког развоја и Канцеларије за информационе технологије и електронску управу.
На овај начин, школе ће евидентирати заинтересованост родитеља да упишу дете у одређену школу како би оквирно знале који број ђака могу да очекују. Сви родитељи који ће користити ову електронску услугу, биће обавештени о датуму уписа у основну школу чим исти буде био дефинисан.
По дефинисању датума уписа у основну школу, на Порталу еУправа биће доступна услуга заказивања термина за упис и тестирање која ће омогућити родитељима да једним одласком у школу заврше све процедуре око уписа детета и то без потребе доношења иједног документа, као и да обаве тестирање са психологом/педагогом. Школе ће у унапређеној електронској услузи еУписа по службеној дужности прибавити податке из матичне књиге рођених, из евиденције пребивалишта и из здравственог информационог система о обављеном лекарском прегледу.
Подсећамо да је прошле године захваљујући електронској услузи еУпис уписано више од 60 хиљада ђака у први разред основне школе. Родитељи по први пут нису морали да прибављају више од 120.000 различитих докумената у папирној форми, при чему су уштедели исто толико сати чекања на неком од шалтера јавне управе.
Услуга „Исказивање интересовања за упис у основну школу“ је само једна у низу иницијатива електронске управе коју Влада Србије континуирано покреће и која сведочи о посвећености дигиталној трансформацији јавне управе и друштва у целини.
Захваљујући досадашњем искуству и знању целокупног тима Владе Србије који ради на реформи и дигитализацији јавне управе, препознате су потребе грађана и оваквим системом рада дошло је до трансформације јавне управе у сервис грађана, захваљујући чему грађани не морају да носе своја документа од шалтера до шалтера.