11. мар 2024.

ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА ДОДЕЛУ ПОМОЋИ У ГРАЂЕВИНСКОМ МАТЕРИЈАЛУ И ОПРЕМИ ЗА ПОБОЉШАЊЕ УСЛОВА СТАНОВАЊА ИНТЕРНО РАСЕЉЕНИХ ЛИЦА ДОК СУ У РАСЕЉЕНИШТВУ, А КОЈИ ЖИВЕ У НЕФОРМАЛНОМ КОЛЕКТИВНОМ ЦЕНТРУ НА ТЕРИТОРИЈИ ОПШТИНЕ

На основу Уговора о сарадњи на реализацији помоћи за побољшање услова становања интерно расељених лица док су у расељеништву, а која живе у неформалним колективним центрима на њиховој територији кроз доделу помоћи у грађевинском и опреми, намењеним за завршетак или адаптацију стамбеног објекта, бр. 416-111/2023 од 15.08.2023. године закљученим између Комесаријата за избеглице и миграције Републике Србије и Градске општине Савски венац, Комисија за доделу помоћи за побољшање услова становања инерно расељених лица док су у расељеништву, а који живе у неформалном колективном центру ,,Црнотравац’’, кроз доделу помоћи у грађевинском материјалу и опреми, расписује:

Комесаријат за избеглице и миграције и Градска општина Савски венац издвојили су укупно 2.400.000,00 динара за доделу помоћи у грађевинском материјалу и опреми. Изабраним корисницима се помоћ додељује до максималне вредности пакета грађевинског материјала, по породичном домаћинству интерно расељених лица, која износи до 800.000,00 динара. Минимална вредност пакета грађевинског материјала по породичном домаћинству, интерно расељених лица, износи 250.000,00 динара.

Подносилац пријаве на Јавни позив за доделу помоћи у грађевинском материјалу и опреми (у даљем тексту: Подносилац пријаве) и чланови његовог породичног домаћинства треба да испуне следеће услове:

1) да је Подносилац пријаве евидентиран као интерно расељено лице или поседује легитимацију интерно расељеног лица;

2) да Подносилац пријаве и чланови породичног домаћинства наведени у пријави имају боравиште/пребивалиште на територији ГО Савски венац/града у моменту објављивања Јавног позива;

3) да су Подносилац пријаве и чланови породичног домаћинства смештени у неформалном колективном центру „Црнотравац“, ул. Краљице Ане бр. 1;

4) да Подносилац пријаве и чланови породичног домаћинства не поседују непокретност у Републици Србији ван АП Косова и Метохије или у другој држави, а којом могу да реше своје стамбено питање;

5) да Подносилац пријаве и чланови породичног домаћинства не могу да користе непокретност коју поседују на АП Косову и Метохији;

6) да Подносилац пријаве и чланови породичног домаћинства нису заменили, обновили или отуђили непокретност на АП Косову и Метохији, а којом би могли безбедно да реше своје стамбено питање;

7) да Подносилац пријаве и чланови породичног домаћинства нису корисници другог програма за побољшање услова становања или повратка, којим би могли да реше или су решили своје стамбено питање;

8) да сеоска кућа са окућницом односно одговарајућа непокретност намењена становању којом Подносилац пријаве подноси пријаву на Јавни позив испуњава основне услове за живот и становање и да су предметна сеоска кућа и земљиште на којој се иста налази односно одговарајућа непокретност намењена становању уписана у катастру непокретности на име Подносиоца пријаве

9) да је кућа односно одговарајућа непокретност намењена становању за коју Подносилац пријаве подноси пријаву на Јавни позив уписана у катастру непокретности као:

    • непокретност која је преузета из земљишних књига или
    • непокретност изграђена пре доношења прописа о изградњи или
    • непокретност изграђена на основу грађевинске дозволе, односно одобрења за градњу за коју је издата употребна дозвола или
  • непокретност уписана по Закону о озакоњењу објекта или
  • да је предметна сеоска кућа односно одговарајућа непокретност намењена становању у поступку легализације, односно озакоњења који још није завршен, а да је на земљишту на коме се налази сеоска кућа, односно одговарајућа непокретност, намењена становању за коју Подносилац пријаве подноси Пријаву на јавни позив дозвољена индивидуална стамбена градња.

Поступак легализације, односно озакоњења из става 1. тачке 9) овог члана мора бити завршен најкасније до доношења Одлуке о решавању стамбених потреба интерно расељених лица (у даљем тексту: Одлука) и

 

Уз захтев за остваривање права на Помоћ, подносилац захтева је дужан да достави
следећу докумернтацију:

    1. уредно попуњен и потписан образац Пријаве;
    2. фотокопију легитимације интерно расељеног лица (обавезно за Подносиоца пријаве, а за остале чланове породичног домаћинства ако су евидентирани као интерно расељено лице);
    3. фотокопију личне карте или очитане личне карте ако је у питању биометријска лична карта са чипом, за све чланове породичног домаћинства са 16 и више година;
    4. доказ о приходима:
  • Потврда о незапослености из Националне службе за запошљавање за незапослене чланове породичног домаћинства регистроване у Националној служби за запошљавање; у случају да се ради о незапосленом члану породичног домаћинства који није регистрован код Националне службе за запошљавање, изјава оверена код надлежног органа којом се потврђује да је Подносилац пријаве незапослен и да нема приходе;
  • Потврда послодавца о висини примања у месецу који претходи месецу подношења пријаве на Јавни позив – за запослене чланове породичног домаћинства;
  • Чек од пензије за месец који претходи месецу објављивања овог Јавног позива или уколико лице не остварује примања по основу пензије – потврда надлежне службе или изјава оверена код надлежног органа да лице не остварује примања по основу пензије у Републици Србији и/или другој држави;
    1. За чланове породичног домаћинства узраста од 15-26 година -доказ о школовању (потврда надлежне образовне иниституције о школовању), уколико ови чланови породичног домаћинства нису на школовању - доказе наведене у тачки 4. овог става (докази о приходима);
    2.  доказ за породично домаћинство са дететом са инвалидитетом или сметњама у развоју – Решење Комисије за категоризацију деце или мишљење интерресорне комисије за децу са телесним инвалидитетом или сметњама у развоју;
    3. доказ о смањењу или губитку радне способности или телесном оштећењу – Решење надлежне Комисије о смањењу или губитку радне способности или телесном оштећењу за члана породице са инвалидитетом;
    4. Доказ о постојању болести од већег социо-медицинског значаја (малигна обољења, бронхијална и срчана астма, тешка опструктивна обољења плућа, активна туберкулоза, инфаркт срца, декомпензована срчана обољења, трансплантација срца, цереброваскуларни инсулт, епилепсија, теже душевне болести, прогресивне нервномишићне болести, парезе и парализе, хемофилија, инсулин зависни дијабетес, хроничне бубрежне инсуфицијенције на дијализама, системске аутоимуне болести, остеомијелитиси, ХИВ инфекције и сл.) – Лекарски налаз не старији од годину дана;
    5. за једнородитељску породицу прилаже се:
  • потврда о смрти брачног друга;
  • решење надлежног суда о проглашењу несталог лица за умрло;
  • извод из матичне књиге рођених за децу без утврђеног очинства

пресуда о разводу брака или доказ о поверавању малолетног детета или деце (уколико у пресуди о разводу брака није одлучено о поверавању детета, или уколико се ради о ванбрачним партнерима чија је заједница престала да траје), а уз оба доказа потребно је приложити изјаву Подносиоца пријаве оверену код надлежног органа да се Подносилац пријаве непосредно брине о детету и да самостално обезбеђује средства за издржавање, да други родитељ не учествује или недовољно учествује у тим трошковима, а да, у међувремену, Подносилац пријаве није засновао брачну или ванбрачну заједницу;

    1.  Потврду надлежног органа/организације за члана породичног домаћинства који је настрадао или нестао у сукобима на просторима бивше Социјалистичке Федеративне Републике Југославије;
    2.  Лист непокретности не старији од месец дана за кућу односно одговарајућу непокретност  намењену  становању,
    3.  Потврду надлежног органа о поднетом захтеву за легализацију, односно покренутом поступку озакоњења куће односно одговарајуће непокретности намењене становању и уверење надлежног органа да је на земљишту на коме се налази кућа односно одговарајућа непокретност намењена становању дозвољена индивидуална стамбена градња (важећа информација о локацији);
    4.  Уколико се ради о сеоским кућама односно одговарајућим непокретностима намењеним становању које су у време подношења пријава на Јавни позив у поступку легализације/озакоњења, потребно је, најкасније до доношења Одлуке, доставити доказ да је поступак легализације/озакоњења завршен (односи се на оне Подносиоце пријава који конкуришу са сеоским кућама односно одговарајућим непокретностима намењеним становању које су у време подношења пријава на Јавни позив у поступку легализације/озакоњења);
    5.  Потврда надлежне пореске управе о измиреним пореским обавезама
    6.  Изјава Подносиоца пријаве и чланова породичног домаћинства за достављање документације по службеној дужности (наведену изјаву није потребно оверавити).

 

 

Докази из става 1. овог члана подносе се у фотокопији, с тим да Комисија за избор корисника може од Подносиоца пријаве на Јавни позив тражити оригинална документа на увид.

Поред доказа наведених у ставу 1. овог члана, Комисија за избор корисника може од Подносиоца пријаве тражити и друге неопходне доказе ради утврђивања чињеница и околности потребних за доношење правилне и законите одлуке.

 

Захтев за пријављивање на Јавни позив, са прописаним условима и потребном документацијом, можете преузети код Повереника за избеглице и миграције,у  канцеларији бр. 34 на II спрату ГО Савски венац, ул. Кнеза Милоша 69, сваког радног дана од 9 - 15 часова.
Захтев са потребном документацијом можете доставити поштом или на писарници ГО
Савски венац, Београд, Кнеза Милоша 69, Комисији за избор корисника, у запечаћеној
коверти са назнаком „Пријава на Јавни позив  за доделу помоћи за куповину грађевинског материјала за побољшање услова становања интерно расељених лица док су у
расељеништву, а која жие у неформалном колективном центру  - не отварати"

Рок за подношење захтева је 30 дана од дана објављивања Јавног позива на интернет сајту Општине: www.savskivenac.rs и на огласној табли Општине.